Det blir en skapardag

Jag har lovat en liten dam att göra kläder åt hennes docka. Eller jag har lovat mamman, jag vet inte om dockmamman i fråga vet vad jag har lovat. Mötte dom på skotern förra helgen när jag var på väg till skidspåret och dockan åkte på kälken iklädd endast NATTLINNE! Det går ju inte!
 
Funderar på om jag ska satsa på det idag. Jag vet inte om jag orkar pyssla med TRR online just nu. Inte nog med att jag måste tänka en massa, det innebär längre stunders datorsittande och det gör alltid att fingret pirrar mer. Inga stora krämpor kan tyckas, det gör inte ont nånstans, men jag behöver en paus känner jag. Göra nåt kreativt. Använda andra delar av hjärnan.
 
Tyvärr lär det väl vara svinkallt inne i gäststugan där symaskinen står eftersom elementen inte är påslagna. Kanske man ska sätta in kupévärmaren där ett slag? Jag måste i vilket fall kolla på mönster först och det kan jag göra inomhus i värmen, måste bara hämta mönstertidningarna. Jag tror hon har en Baby Born-docka och jag vet att det finns mönster i Allt om Handarbete. 
 
En åkpåse vore väl nåt? Då kan dockan åka skoter utan att frysa. Sticka kan jag också göra, en varm tröja kanske? Ja för tusan, det är vinter och kallt, klart dockan måste ha varma kläder! Mössa och halsduk så klart, det kan jag sticka utan mönster. Ja jäklar anamma! Här ska skapas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0