Attans....

Man ska göra det på en gång, annars blir det inte gjort. Alternativt: annars finns inte grejerna kvar. 
 
Hade ju hittat nya gardier till köket. Ja igen. Men det förra var julgardiner, dom vill jag inte ha nu. Nu vill jag ha ut HELA julen, inklusive gardiner. I Jotex fanns jättesnygga gardiner i pastell med lite retromönster, skulle passa som en smäck i vårat retro kök! Ja, dom är på framsidan på senaste katalogen om ni vill se hur dom ser ut. 
 
Nu tänkte jag äntligen beställa dom. Paneler till matplatsen och verandadörren och hissgardiner till köksdelen. Men tror ni dom finns nu? Nä. Hissgardinen finns kvar men bara 120 cm bred och det är för smalt. Panelerna finns inte alls. ATTANS!
 
Jag får väl hänga upp spetsgardinerna igen då..... Men dom är mer sommar tycker jag, inte vårvinter och vår. Vilken färg har vårvintern förresten? Jag funderade på det när jag letade duk till skänken. Hittade ingen jag ville lägga fram. Hittade en ripsduk i nån ljus orange och turkost men den känndes för blek och påskigt. Det är fortfarande vinter men man vill ändå ha ljusare färger nu än i höstas tycker jag. Jag kanske måste köpa en ny duk också. 
 
Har ingen lust att sy gardiner heller. Dels är det tråkigt, dels är det svinkallt i gäststugan. Och stökigt. Fast det kan man ju åtgärda förstås.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0