Alla talar om vädret

Det där med att sy dockkläder visade sig vara lättare sagt än gjort. Först och främst har jag inte varit i gäststugan sen snön kom. Det var alltså inte skottat. Nå, det gick ju fort att röja av trappen så jag kom in. Men det var kallt där. Ingen värme påslagen. Hämtade kupévärmaren och satte in den, tänkte att det blir väl snart varmt, det är en liten stuga.
 
Eller hur. Det blev inte varmt. Behöll ytterkläderna på och började leta fram mönster och mönsterpapper. Ritade av ett mönster och skulle leta tyg. Insåg att jag inte kunde känna vad det var för slags tyg när jag rotade runt i lådorna, fingrarna var så kalla att dom var stumma. Äh! Jag gav upp och gick in.
 
Nu har jag istället stickat en tröja åt dockan. Tänkte slå på elementen i gäststugan igår och sy idag men jag glömde bort det och imorse när vi klev upp var det 15 grader kallt så det var kanske tur, dom hade nog bara dragit en massa ström utan att värma upp tillräckligt för att jag skulle kunna sitta och sy där. Jag får invänta mildare väderlek. 
 
Men jag åkte skidor idag! Tänkte låta temperaturen besegra mig och gå en promenad istället men så ringde Mannen precis när jag skulle gå ut. "Jag kunde inte svara förut för jag åkte skidspåret ett varv." Va??? Ja då kan ju inte jag vara sämre! På med kläder och en buff för munn och näsa. Gick bra, frös inte förrän jag kom hem och hade gått omkring en stund i bara understället, haha. Jag är väl som ett element, värmen kommer inifrån när jag åker skidor och jag märker inte att utsidan är kall. 
 
Ska kolla på skidkläder imorgon. Få se om det finns byxor i min storlek. Ska man gå efter vad som står på sportaffärernas hemsidor är L största storleken på dammodellerna. Men herrmodellerna kanske finns i större? Större personer behöver väl också sportkläder? Speciellt om man vill bli mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0