Söndag - vilodagen

Snuvan fortsätter. Vaknar tidigt varje morgon av att halsen torkat ut eftersom jag sovit med öppen mun. Somnar om och vaknar några timmar senare. Hostande och harklande försöker jag hitta nån röst så jag kan göra mig förstådd hos övriga familjen. Men jag är pigg. 
 
Dock lät jag Mannen åka skoter själv idag. Kände att det kan vara bra att inte utmana ödet. Spara lite på luftrören. Ta en lugn dag. Så idag har jag bara bakat rågkakor, promenerat, kokat tomatsoppa med ingefära, gjort guacamole på dom återstående avocadona, ätit av allt detta till lunch plus en hemgjord semla till efterrätt, hämtat ved, eldat, diskat, kollat på en dokumentär om Lalo Shifrin, lagat middag, tjatat på barnen, druckit kaffe, ja, ni vet, tagit det lugnt. 
 
Tomatsoppan blev jättegod. Ganska stark blev den och ändå tog jag inte lika mycket ingefära som i receptet. Men det kanske kan jaga bort lite baciller? 
 
Nu är kväll. Yogiteet är uppdrucket och det är dags att tappa upp ett varmt bad och kanske slå upp ett glas vin för att få en perfekt avslutning på den här vilodagen.
 
Fina färger. Visst ser det gott ut?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0