Life is good!

Plötsligt händer det. Plötsligt vänder det och bli en BRA dag. Undrar vad skillnaden är mellan olika dagar egentligen? Min egen inställning?
 
Igår satte jag mig och pluggade direkt efter frukost. Kollade på lektioner, gjorde övningsuppgifter, skickade till och med in en bild till diskussionsforumet för att andra skulle se och kunna ha åsikter. Spännande och nyttigt. Ja, jag lägger ju ut bilder här på bloggen och jag lägger ut bilder på Facebook men det här var specifikt för att få kritik. Lite småläskigt. Men jag dog inte. Bilden blev till och med bättre sen jag ändrade den efter förslagen som kom. 
 
Sen åkte jag skidor. Det gick bra förutom ont i foten. Jag skulle vilja åka två varv men det är svårt med en fot som krånglar. Eller så sitter det i huvudet det med. Kör på bara! Foten verkar ju inte ta skada, bara göra ont.
 
Gjorde en mumsig tonfiskpanna till lunch. Hackade en halv rödlök, lite fänkål och en liten morot och fräste på i stekpannan, slog på lite krossade tomater så det sprätte över både mig och spisen (använd GRYTA nästa gång), kryddade med salt och peppar och lite pressad citron. Lade i några broccolibuketter och en näve ärtor från frysen och på med ett lock. När det kokat ihop lite och broccolin tinat lade jag i en burk tonfisk i vatten. Smakade av, slog på lite mer tomater och lite pepparmix. Det blev nog till två personer. Pasta till det. Citron är en "krydda" jag glömmer bort ibland men den lyfter tonfisken till nya höjder.
 
Sen lite mer plugg. "Att plugga" låter jobbigt men det är ju så KUL! Mina böcker kom igår. Så fina! Jag älskar böcker! Speciellt böcker som handlar om nåt jag är intresserad av och speciellt böcker med en massa fina fotografier! 
 
 
For på Hammarn en sväng, for till svärmor och drack kaffe. For hem och lagade jättegod kyckling i sås av kokosmjölk, kryddad med mango chutney, piri piri, ingefära och lite annat smått och gott. Ris och grönsaker.  Hade skålar med kokos, cashewnötter och ananas som man kunde ta till. Blev alldeles salig av alla underbara smaker. Kvällen avslutades med ett bad.
 
Idag är det fredag. På programmet står först frukost och den skall intagas framför tv-n tillsammans med Trinny & Susanna för det missade jag i onsdags. Efter det ska jag köra igång en matbröddeg och medan den jäser ska jag antingen läsa lite i nån av böckerna eller börja på lektion två på datorn. Sen får vi se vad dagen ger (degen tänkte jag skriva först). Skidåkning blir det säkert, fredagsfotot får jag inte glömma. Kanske man ska ta det utomhus idag?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0