Frukt och grönt och kaffe och kattmat

Äntligen pengar. Äntligen handla. Frukt och grönsaker och kaffe och kattmat och lite annat smått och gott. Grahamsmjöl och jäst till exempel. Jag tänker baka Ullas knäckebröd. Kanske jag borde sätta fart med det när jag skrivit klart det här, innan stormen Ivar kommer och eventuellt bryter strömmen. Undrar om man måste förankra julgranen ute?
 
Det går lite trögt idag. Kropp och sinne vill inte riktigt. Fast handla mat gick bra, konstigt nog. Tog med farmor på Hammarn också, hon skulle på banken och så handla lite hon med. 
 
Det kan väl inte vara lågtrycket som spelar min kropp spratt redan? Det har väl inte kommit än? Det kan förstås ha att göra med att jag var och boxades igår. Äntligen! Vi var bara fyra men vi körde ändå. Alla gamla klassiker från Ammer-tiden inklusive Jonte special! Och så burning floor, plankan och jägarvila - 1 minut och 30 sekunder! Behövde sträcka på benen en kort stund efter dryga minuten på jägarvila men sen var jag på´t igen! Jäklar vad stark jag har blivit! Tack, Ragunda gymnastikförening för denna kropp jag har byggt upp med er hjälp. Nu fattas bara att den blir lite lättare också. Svårt att fixa över julen men jag kämpar på. Och det finns väl ett liv efter jul också?
 
Jag ska köra mitt vanliga knep: lägga till istället för att dra ifrån. Lägga till frukt till frukost och mellis, lägga till mer grönsaker till lunch och middag. Nu har jag köpt bananer, äpplen, en persimon, avocado, morötter, röd och gul paprika, körsbärstomater samt två påsar frysgrönsaker. Dessutom finns det fikon och lite annat i skafferiet samt ett stort vitkålshuvud i kylen. Några rödbetor tror jag minsann det finns kvar också. Hur svårt kan det va?! Tja, hur svårt som helst.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0