Det går framåt

Igår lade jag klart golvet! Måste säga att det var jobbigare att måla. Det gick ju riktigt geschwint att lägga klickgolv. Nu ska det dit golvlister, nåt som Mannen skulle fundera på idag, han hade nån enkel lösning sa han på lunchen fast sen for han och jobbade igen. Det gjorde inte så mycket, jag hade chokladbiscotti i ugnen så jag hade inte tid att måla nåt. 
 
 
Nu har vi alltså saffransbullar, gorån och chokladbiscotti. Det räcker väl, va? Jag följde ett gammalt hederligt standardrecept på biscotti och tillsatte 2 msk kakao samt ca 100 g hackad (lagom) mörk choklad förutom mandlarna. När jag lagt längderna på plåten strödde jag på flingsalt. Det ramlade av. Så klart, dom var ju inte penslade med nåt. Då rullade jag längderna i saltet istället, det gick bättre. Och lite salt till choklad, det är himla gott!
 
 
Jag funderar faktiskt på att baka knäckebröd till julafton. Jag gillar ju att baka men det är väl bättre att baka bröd än kakor tycker jag. Kanske kanske jag hinner med ett par surdegslimpor också, vi får se. Det är ju en hel dag innan julafton då det inte är nåt speciellt. Ja granen ska kläs förstås men det kan barnen göra.
 
Jag har även lagt ut en ny Zelmaserie idag. Och jag håller på att skissa på en ny karaktär. En trollkarl. Fast en ganska försynt sådan, ingen som traktar efter världsherravälde eller så..... 
 
 
För övrigt har jag tagit det ganska lugnt idag. Gick en liten promenad men det gick trögt. Kan bero på att det var teminsavslutning på träningen igår. Först körde vi cirkelgym med 2 X 45 sekunder på varje station, sen tabata på en magövning och som final - innebandy! Jäklar vad kul - då orkade man plötsligt springa igen! Sen blev det lite fika och lotteri. 
 
Nu ska jag gå ner och se vad köket har att erbjuda. Jag tog fram älgfärsbiffar ur frysen tidigare idag. Det blir nog potatismos till, jag vet att vi har pulvermos kvar. Kanske ska göra en vitkålssallad. Jag ska vara på kören klockan sex så jag vill gärna hinna äta innan. Idag ska vi öva i kyrkan. Det gillar vi. Det låter så bra vad man än sjunger där. Till och med "prilleprolle" klingar vackert.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0