Fredagsrapport

Det gick bra hos veterinären igår, förutom att bilresan inte alls var kul. Birgitta är så vänlig och förstående mot djuren när man kommer dit. Lego fick nosa runt i rummet och kolla läget först innan vi ställde honom på undersökningsbordet och hon kollade öronen. Vänster såg fint ut men i höger var det mojs och det är det örat han har kliat. Det var tydligen väldigt skönt när veterinären grävde runt med topsen i öran för han började veva frenetiskt med höger baktass och ville liksom hjälpa till. Vi fick Stronghold mot öronskabben och droppar mot öroninflammationen. 
 
Kick offen blev mysig, precis som jag skrev igår. Och finväder blev det på eftermiddagen så ingen av oss behövde frysa. Förutom när vi doppade oss i ån då.... så kallt att det värkte i benen när man gick i! Lika bra att skynda sig i då, och doppa sig fort. Fast det är knepigt att gå i där, brant botten med runda stenar. Och strömt är det. Man kan simma på stället om man vill. 
 
 
Sen åt vi. Potatisgratäng, två sorters kött, sallad, bröd och smör. Och sen sjöng vi. Så klart. Och skrattade. Sen blev det kaffe och efterrätt, nån slags chokladmousse tror jag, det var mörkt ute vid det laget så det var svårt att se. Vi gick in i kåtan och eldade och fortsatte sjunga och mysa. 
 
 
Idag är jag trött. Kom hem strax efter tolv så det blev inte så sent men jag sov dåligt, precis som efter förra helgens fest. Jag börjar nog bli gammal. Om en stund ska vi till B och B och äta surströmming och jag kommer möjligen att ta EN öl eller så dricker jag helt enkelt vatten till strömmingen. Och nån snaps vill jag då rakt inte ha. Och jag är jätteglad att vi ska vara där redan halv fyra för då kan vi komma i säng tidigt ikväll. Snacka om pensionärsvarning här, haha!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0