En bra fotodag i alla fall.

Igår var jag trött och hade huvudvärk. Ingen lust att göra några stordåd direkt. Inte ens skriva här tydligen. Kanske det är en förkylning på gång, jag nyser och snorar lite. Kanske är det bara latmasken. Eller vädret. Gick en promenad men jäklar vad tungt det gick. Svettades gjorde jag också fast det kan bero på att jag trodde det var kallt ute och hade för tjock tröja på mig. Det hade regnat och var fortfarande jämngrått ute. Orkade inte byta till träningskläder, orkade inte ha några träningsambitioner alls faktiskt utan drog bara på mig jackan och tog med mig kameran. Men sen kom faktiskt solen fram i små glimtar och på kvällen hade det klarnat upp och dom enda moln som fanns var vackert rosa.
 
Idag är det sol, sol, sol. Då kan man ju inte sitta inne och uggla. Men man kanske får sitta ute och uggla istället? Eller ta med nyinköpta bärplockaren och hinken upp på berget och plocka lite blåbär kanske? Ja, hon sitter där på axeln, husmors-Hilda, och jagar på mig. Men jag lyssnar inte så noga nuförtiden. Nåt jättelager med bär tänker jag inte skaffa, jag vet hur det blir. Lusten tryter när det blir för mycket och sen får man slänga. Nej, jag tänker plocka bär för att det är trevligt, inte för att jag måste. Men moder natur är verkligen generös med bärskörden i år, det måste man säga.
 
Nu ska jag sätta igång med middagen. Ja, redan. Jag ska laga pulled pork och det ska stå i ugnen i fyra timmar. Bra va? Då kan man göra annat under tiden. Sån matlagning gillar jag. Denna eminenta rätt kommer ikväll att serveras med pitabröd, majs, sallad, guacamole och kanske lite bönor och annat gott som jag kommer på. Jag har aldrig lagat pulled pork förut så det blir spännande.
 
Här kommer lite bilder från gårdagen:
 
Ganska matchigt klädd ändå trots bristande lust. Slamsigt men matchigt.
 
 
Nu går jag bort, sa lille Per, nu går jag bort dit stigen bär.
 
 
Himlen grå av regnmoln och marken prickig av blåbär.
 
 
Hej, svejs i lingonskogen.
 
 
Matildabröd på gång, Fast med råg och lantbrödmjöl. Man tager vad man haver.
 
 
 
 
Och det blev afton.
 
 
Dagen avslutades med älgspaning - med resultat!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Har lagat pulled pork, eller som jag säger, dragen gris en gång. I mitt recept skulle den stå i ugnen 8-9 timmar. Hur som helst blev det jättegott. Jag serverade också med pitabröd och grönsaker av olika slag och creme fraiche. Blir snart en repris.

2013-08-15 @ 16:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0