Blåbär och barn

Jag har plockat blåbär idag (nähä??). Tog en promenad upp till hygget och lyssnade på bok och strosade omkring i solskenet och krökte emellanåt rygg i blåbärsriset. Motion, förströelse och blåbär till morgongröten på en och samma gång. Tänk så effektiv man kan vara. 1,6 kg blev det, inte så pjåkigt. Det tråkiga är att rensa dom. Lila om fingrarna blir man också. 
 
Frös in i småburkar denna gång. Då kan man skaka ut så mycket man vill ha till gröten eller smoothiesen. Hoppas jag. Jag har inte plats att styckfrysa bären. Längtar nästan till frukost. Havregrynsgröt med blåbär och rivet äpple och kanske lite honung, kokt ägg med kaviar, kaffe med mjölk, det ska jag äta till frukost imorgon. Mums!
 
Få se om jag får i barnen gröt också. Det är dags för Herman att börja skolan imorgon. Klockan 11 ska han vara vid skolan för upprop. Information, presentation av lärarna, såna grejer. Under tiden tänker jag gå på stan  tillsammans med Haqvin och leta byxor. Hans enda par jeans har gått sönder på knäna - igen! Och snart är det höst och kanske inte läge för shorts längre. Hoppas det har blivit modernt med vidare jeans nu. 
 
Detta innebär tidig uppstigning imorgon. Sen får vi väl se då, vilken tid Herman kommer att börja på morgonen och vilken buss han måste ta. Ja, han måste lära sig hitta från busstationen till skolan också, och tillbaka. Det får vi fixa imorgon. Ibland önskar jag att jag kunde dela upp mig och vara både hemma (eller ännu hellre, på jobbet!) och med honom inne i stan och peka och instruera. Men han klarar väl sig själv, bara han måste. Det brukar vara så. 
 
Haqvin börjar skolan på torsdag. På Anders-Olov. Nu har jag bara stora barn!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0