Sirapstillvaro

Hujeda mej vad segt det är idag. Huvudvärk och trött i kroppen. Känns som jag varit på värsta jättekalaset och druckit alldeles för mycket vin men det enda olämpliga jag drack igår kväll var en flaska Dr Pepper. Koffein och socker i all ära men jag tror inte det är den jag känner av, snarare gårdagens äventyr på vägarna.
 
 
Försökte ta mig ut, solen sken ju, men fastnade i soffan hela tiden. Kroppen ville inte göra nåt. Inte huvudet heller. Satte mig vid datorn och skickade iväg en beställning till Ellos. Den var redan inlagd och klar så där behövde jag inte tänka nåt, bara trycka "beställ". Jag köpte bland annat dom där fräsiga träningstightsen jag skrev om förut, ett par blå blev det. Jag som inte trodde jag gillade blått. Blev även ett mörkrosa och ett knallgrönt linne. Lakritskvinnan kommer att transformeras och förvandlas till Karamellkvinnan!
 
 
Lyckades till slut ta mig ut på en promenad. Haqvin följde med en bit av rundan. När han gick upp vid skolan fortsatte jag vägen fram, ända dit där skoterleden går över vägen. Där vek jag av och följde leden uppåt, uppåt till Colldéns där jag fortsatte tvärsöver och gick förbi militärförråden och sen ner igen, hemåt. Men vad jobbigt det var! Och konstigt väder. Solen sken, sen blåste det, sen snöade det, sen sken solen, sen snöade det...... Aprilväder!
Jag skulle åka ner och handla också tänkte jag men när jag nästan var hemma ringde Mannen och sa att han och Haqvin var på Hammarn, "ska vi handla?". Jaaaa! Hurra! Jag kunde slänga mig i soffan när jag kom hem istället för att släpa mig ner på affären. Där i soffan åt jag upp mina intjänade promenadkalorier i form av glass. Nä, det var väl inte bra men jag var så förbålt sugen på choklad så då blev det så. Gott vare.
 
 
Ikväll blir det torskfilé, söndag är fiskdag. Nu sitter jag och försöker desperat komma på nåt annat än "mjölpanerad stekt torsk med kokt potatis, sås och grönsaker". Lite tjatigt blir det även om det är gott. Nåt i ugnen kanske? Jag har faktiskt en skvätt grädde kvar i kylen. 
 
 
Imorgon är det måndag och slut på påsklovet. Åter till ordningen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0