Friday on my mind

Igår: Cirkelgym och kondition. "Satte ihop ett extra jobbigt pass" skrev E på facebook efteråt. Himla tur, jag som trodde jag blivit klen. Hade krampvarning i musklerna bak på låren mitt i passet. Efteråt var jag helt slut. Fast nu överdrev jag. HELT slut var jag inte. Man kan MYCKET mer än man tror. Men jag var jäkligt nöjd kan man väl säga!
 
 
När jag kom hem gjorde jag en STOOR smoothie på honungsmelon, hallon, blåbär, yoghurt, kvarg och nån sån där magdryck som jag inte minns vad den heter (inte Proviva). Köpte den av misstag. Jag troddde jag köpte yoghurt med blåbär. Varför dom nu skulle ställa just den yoghurten på hyllan med juice och Proviva och inte tillsammans med dom andra yoghurtarna, det vet jag inte. Jag var väl förvirrad. Drycken har lite knepig smak (Proviva är godare) men i smoothien funkade den.
 
 
Idag: Packning av finkläder, städning av bil. Mamma fyller 70 i helgen så det ska vi fira. Får verkligen inte glömma kameran! Måste kolla hur mycket plats jag har kvar på minneskortet, jag knäpper mycket i RAW-format nu och dom filerna tar större plats. Kanske lika bra att flytta över fotona till externa hårddisken så kortet är tomt när vi far. Tänkte igår att jag skulle knäppa ett foto i timmen idag, lite kul när det är en resande dag, men inte kom jag ihåg det imorse heller..... Det är som man motsäger sig själv hela tiden. Hur många personer ÄR man egentligen? Jaja, ett foto blir det i alla fall eftersom det är fredag. Minst.
 
 
Har packat ner blommiga koftan och tänker ta den leopardmönstrade på mig tror jag. Den har ni inte sett, nä! Mannen bara skakade på huvudet när jag visade den, haha. Gröna kjolen åker med (eller på) och vårskorna ska med. Det är nästan så man kan börja använda dom här hemma redan. Plötsligt har inte plattgången till bron några snökanter. Gräsmattan på baksidan är full med eklöv istället för snö. Sjön som uppstår bredvid uthuset varje vår har runnit bort. Igår åskade det. Snacka om aprilväder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0