Fredagsbravader

Jaaa, jag har sprungit igen! Gjorde om samma bedrift som i förrgår men idag gick jag med en jäkla stuns uppför, det gick så lätt! Och sprang hem. Sen slet jag av mig träningskläderna och spolade händer och hals i kallvatten, jag skulle ju äta lunch med Mannen! Och avslutade springturen fem minuter innan vi skulle träffas, hur tänkte jag där? Jag var fortfarande varm och svettades på ryggen när jag slet åt mig vinterkappan (mäktade inte ta den på mig) och flög ner på Hammarn med Passelaten.
 
Vi åt på Hörnet. Fläskytterfilé med rostade rotfrukter och aioli, åååh så gott det var! Det var efterrätt också eftersom det är fredag, en liten mugg med maräng, lemon curd och jordgubbsmos och jag tror det var lite grädde i botten också. Jättegott med den söta marängen och den syrliga curden, jag har lite svårt för maränger annars. 
 
Handlade lite innan jag for hem. Stod med bilen vid konsumparkeringen och väntade på att få svänga. Då lade blinkersen av. Bara så där. Jag slog av och på den men inget hände. For hem och kollade säkringen men den såg hel ut. Det blev heller ingen skillnad när jag bytte den. Det är alltså nåt fel på riktigt nånstans. Attans. 
 
Jag gav upp felsökningen och gick in och bakade grötbullar istället. Skippade bakningen igår eftersom vi hade köpebröd hemma. Men hembakat är ändå bäst. 
 
Till middag blir det hämtpizza. Det är kompensationen för pizzan jag inte fick förra lördagen! Undrar vad jag ska beställa? 
 

Kommentarer
Postat av: ewa

Braaaa med springet! Duktig du är!

2013-04-12 @ 18:40:20
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0