Så var man där igen då....

Lördagsgodis och äppelkakor och ingen ordning alls. Idag födelsedagstårta hos Molly, 2 år. Imorgon SKA jag börja räkna points igen! 
 
Jag som är så duktig och promenerar varje dag - inte märks det på vågen, inte. Semesterkilona sitter där dom sitter. 
  
Känner att jag har dålig koll på hur mycket jag äter om dagarna egentligen. Mycket mackor har det blivit och en och annan skål med glass fast det inte varit lördag. Skriver jag upp så skärper jag mig, det vet jag. Dock ska lördagarna vara lössläppta precis som förut. Eller lössläppta och lössläppta... lördagsgodis i alla fall....LITE lördagsgodis.
 
Läste att man ska äta frukost som en kung, lunch som en bonde och middag som en fattiglapp. Ligger nånting i det. Äter jag rejäl frukost blir jag inte lika hungrig till dom andra målen. Problemet är att när det är frukostdags så säger hjärnan bara "ÄT" och så blir det nåt snabbt som till exempel ett par tunnbrödmackor. Men nu har jag bestämt mig - nu SKA jag skärpa mig! Ägg, ägg, ägg är det som gäller! Kanske gröt till och med.
 
Jag har ju all tid i världen just nu att äta en riktig frukost. Hur svårt kan det va??? Nej, nu bestämmer jag mig. NU.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0