Latlördag

Lördagen började i tv-soffan under en filt. Kallt ute och kallt inne - usch vad jag frös! Jag som ville åka motorcykel. En sista tur innan säsongen är slut. Men solen sken så vi drog på oss kläderna och for en sväng.
 
Tänkte hitta oss nåt ställe att äta lunch på. Sandnäsets camping till exempel, dit är det inte så långt. Åt en jättegod kebabtallrik där ifjol. Men tror ni det var öppet, nu i slutet på september? Nääää...
 
Till slut ramlade vi in på kaffestugan, kalla och stela. "Men är det inte kallt??" är den första replik vi får höra. Jooo! 
 
 
Plankstek blev det. Mums. Sen hem och koka kaffe och ta fram lördagsgodiset och så var vi tillbaka under filten i tv-soffan igen. Fyyyy vad jag frös! Ont fick jag också, man spänner sig när man fryser.
 
Nu har jag äntligen fått upp värmen. Jag har även hunnit tända upp i spisen och dessutom slagit igång luftvärmepumpen, första gången för säsongen. Men vad den väsnas! Det hade jag vant mig av med. Nå, den fungerar i alla fall, det har blivit varmare inne.
 
Tror det är dags att hitta på nån middag nu. Kanske nåt enklare, som mysfika? Med kokta ägg och skinka, skurna grönsaker, dipp och så lite chips också. Det är ju lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0