Irritationsmoment

Nånting som jag formligen avskyr är när man går över en nyklippt gräsmatta och gräsklippen fastnar under skorna i stora kokor. Och sen går man IN med dessa skor! Och drar in gräsklipp i huset! Uäääck! 
 
Dessutom har det regnat inatt och tänker göra så resten av dagen som det ser ut. Det omväxlande vädret fortsätter. Igår var det sol, därav gräsklippet.
 
Man KAN lösa problemet med gräsklippet genom att undvika att gå över gräsmattan men nu var jag tvungen att gå där för att komma till gäststugan så jag kunde hämta nål och tråd så jag kan sy igen fickorna på koftan. Jo, det ska jag. Jag tvättade nya koftan och nu hänger fickorna. Det ser inte bra ut. Det ser ut som jag har ett par extra hängtuttar nere på höfterna. Kan bero på att det är en lindexkofta i viscose för 199:- och inte en kashmir för 899:-. Men bra kvinna reder sig själv, jag ska stryka på fickorna så det blir slätt och sen tråcklar jag helt enkelt igen dom. Jag köpte inte koftan för fickornas skull så jag klarar mig utan dom.
 
Tänk att det finns plagg där dom medvetet sytt hängfickor. På höfterna. Eller nere vid låren. Unbeleaveble.... Nej vi har inte samma kroppsform, alla andra kvinnor i världen och jag, men nog är det snyggare om fickorna INTE hänger?? Var dom än sitter, menar jag. Tänk om man skulle sy en skjorta där bröstfickorna hade häng? Det skulle se konstigt ut. Man skulle kunna sälja den modellen till plattbröstade. Men hängbröst kanske man inte vill ha när jag tänker efter. Man kanske kan skicka med inlägg som man kan stoppa i fickorna? 
 
När jag googlade på hängfickor så fick jag fram såna här fickor som man har på snickarbyxorna. En skjorta med såna bröstfickor vore ännu märkligare. Fast den här killen ser inte ut att behöva nån skjorta. Inga ilägg heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0