Snö i luften

Tänkte dra med mig Herman ut på promenad idag. Haqvin tänkte jag kunde roa sig själv ute med sin kompis J som är här idag. Men det gick trögt att komma iväg och när vi äntligen fick ändan ur vagnen så började regnet ösa ner. Ja det har regnat till och från hela dagen men nu vräkte det verkligen ner. Och kallt är det. Jag sa till Herman att vi väntar en stund och så började jag göra scones istället. Haqvin och hans kompis kom ner i köket och plötsligt utbrister Haqvin: DET SNÖAR!!! 
 
Ja det gjorde det. Stora flingor. Eller om det var små snöbollar, dom såg inte så lätta och luftiga ut. Burrr...... Men det gick fort över, nu regnar det igen. Pissväder. Hoppas på ett litet uppehåll så jag kan få med barnen ut på en liten vända i alla fall. 
 
Nu luktar det scones här. Marmeladen och osten står på bordet. Fikadags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0