Resultatet av för mycket tänkande

Fick lön idag. 2370 kr. Lönespecen såg jättekonstig ut. Jag hade fått mer i sjukavdrag än i månadslön.
 
Chefen skickade fråga till lönekontoret. Jo men då har dom dragit enligt mitt sjukintyg som säger att jag är sjuskriven till den 12/10, inte enligt min månadsrapport för september. För att det inte skulle bli nåt "eftersläpande sjukavdrag i november" som dom skrev. Men hur tänkte dom nu?? Ska dom inte följa månadsrapporten? Dom kan väl inte dra av lön som jag inte fått? Tänk om jag inte fått 6 månaders löneförhöjning retroaktiv denna månad, hade jag då blivit skyldig pengar istället?
 
Och vaddå "eftersläpande sjukavdrag"? Vi var ju tvungen att skriva tillbaka och fråga vad dom menade. Jo jag ska ju få pengar från Försäkringskassan för september, det var det dom menade. Då vill jag kanske ha full lön nästa månad. Fast utbetalningsdatum från Försäkringskassan är den 18:de, alltså tidigast den 18:de NOVEMBER eftersom jag skickade in sjukintyget den 15 oktober. Har dom aldrig haft med Försäkringskassan att göra förut?
 
Jodå, dom kunde visst betala tillbaka dom där 12 dagarna i oktober om jag ville det, bara jag var medveten om att "smällen kommer senare". Nej det gör den inte! Den kom NU! Jag fick ju nästan ingen lön! I november vill jag ha lön för det som händer i oktober, dvs 2 veckors sjukskrivning och resten jobb - precis som det kommer att stå på min månadsrapport! Dom ska väl ändå följa månadsrapporten, inte sitta och fundera ut egna lösningar på hur jag ska klara mig i november??
 
Usch, jag är så irriterad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0