Däckad.....

Åh så gött att få ligga på rygg i soffan och göra ingenting annat än slösurfa, snegla på deckaren på tv och sippa på ett glas rött. Jag är sååååå trött, så slö, så slut i huvudet.

Jag har dragit runt med barnen på Birsta, i jakt på examens/bröllopskläder. Och vissa gånger känns det som det går åt mer energi än man får resultat för. Jodå, vi hittade jeans och en skjorta åt Herman till slut och jag köpte klänningen på Indiska som jag redan sett ut på hemsidan och lite annat har vi handlat. Men ingenting åt Haqvin hittade vi.... och det är bröllop nästa helg. Suck....  Men mannen lovade fixa det i veckan, han slapp följa med idag så ja tack, han får gärna lösa det problemet!

Det här är klänningen jag köpte:  http://indiska.com/Mode/Kl%C3%A4nningar/Dress/Print/ADELE-ECO/p/101155503MULTI

Den passade! Och den var inte alls blekgrön som jag befarade utan färgstark och fin! Skulle bara haft en bolero eller liten kofta att ha ovanpå. Provade ett par spetsmönstrade koftor på Indiska men den ena var för kritvit och den andra såg jag ut som en tant i. En TANTIG tant. Nej jag får försöka lösa det på nåt annat sätt. Jag ska till stan på måndag kväll och ha träff med konstbrudarna igen, kanske jag hinner åka in på Lillänge lite snabbt innan och kolla på Lindex eller KappAhl. Hade väl kunnat kolla i samma butiker i Birsta idag men jag orkade helt enkelt inget mer. Funderar i alla fall på att ha gröna strumpor till också, jag har ett par olivgröna strumpbyxor, och kanske mina gamla trotjänare, dom pistagegröna sandaletterna. Annars har jag dom bruna pumpsen med kilklack och ja, jag har en del andra skor också, hihi....

Nu är deckaren slut, vinet uppdrucket, jag är fullproppad med lördagsgodis och nu tror jag väl att det snart är läggdags för tanten. Tur det bara är lördag, en HEL till ledig dag imorgon, lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0