Flow!

Mina klädproblem bara löser sig, liksom. Inte av sig själva med med hjälp av andra.

Skulle hinna kolla på bolero eller kavaj igår innan träffen med konstbrudarna tänkte jag. Rusade in på Kärnan precis innan stängningsdags och gick in på Fanny och bad om hjälp, tänkte det fanns ingen tid att leta själv. Mycket bra tänkt, hon plockade fram tre olika boleros. Jag fastnade för en i spets med långa ärmar, lagom kort så man ser klänningen, precis som jag tänkt mig. När jag var klar med provningen så hade varuhuset stängt. "Ska du betala med kort?" frågade expediten och såg ängslig ut. Jo, det skulle jag ju. "Våran kortläsare fungerar inte...... men jag kan hänga undan boleron!". Ja jag bor ju inte i stan, sa jag. Men häng undan den ändå, sa jag. Det här måste gå att lösa på nåt vis. Rusade vidare in på Mittpunkten och provade flera plagg där men några var för smal i ärmarna, andra hade för kort ärm (så den slutar mitt på där överarmen är som bredast). Jag gav upp och precis då ringde M och sa att "vi går ner till Via Grande". Bra. Magen kurrade.

Där åt vi pizza (som jag skrev om igår) och jag berättade hur det hade gått, hur jag hittat en fin bolero som jag hängt undan eftersom kortläsaren var paj. "Men N ska på apoteket åt mig imorgon, han kanske kan gå dit också och köpa den åt dig!" föreslog E. Jaaa, tack, snälla, det vore jättebra!

Idag var N och köpte boleron åt mig! Imorgon ska jag få den levererad till jobbet och E ska få med sig ett gäng påsar med nybakat matbröd hem. Hon hävdar att det inte var nåt extra besvär för N, han skulle ju ändå på stan, men LITE extra besvär tycker jag att det är så nåt ska dom ha! Och baka matbröd är bara lite extra besvär för mig med.

Snacka om FLYT! Funderade ett tag på att köpa en trisslott (nu igen!) men avstod. Jag tror inte flowet jag hamnar i handlar så mycket om pengar, det verkar mer vara varor och tjänster, så att säga.

Nu ska jag provsmaka brödet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0