Det händer mycket trevliga saker också

Tanken på jobbet gav mig en kort formsvacka ikväll. Deprimerande tankar om hur det ska gå, varför det måste bli så här, hur ska jag orka. Tur att det finns mycket trevligt som ska hända i sommar också. Det behövs mycket skoj för att balansera det negativa.

Igår var vi på bröllop till exempel. Trevligt tillställning, härligt väder. Vigseln skedde hemma på deras gård och sedan var det middag som avslutades med en urtjusig (och god!!) bröllopstårta. Jättefint!

På midsommarafton är det dags för nästa bröllop. Där har jag lovat att vara fotograf. Ja, jag fotograferade en hel massa igår med så klart. Det är så skoj! Jag ska ha samma klänning då som jag hade igår, den gröna blommiga jag berättade om, och den vita boleron passade alldeles utmärkt till. Igår var den nästan överflödig för det var så varmt och soligt och vi får väl se vad midsommar bjuder på för väder men i kyrkan vill jag ha nåt över axlarna.

Sen är det dags för pappa att fylla 80 år! Han ska ha syskonträff här hemma hos oss. Kul! Det blir mat från Lotties och hembakad tårta till kaffet. Och finväder hoppas jag! Och så är vi framme vid semestern.

Förresten var det ju mors dag idag. Jag fick kaffe på sängen av Haqvin i morse. Och sen blommor av båda barnen och en kladdkaka. På eftermiddagen var vi till farmor och fikade. Jag tog en långpromenad innan för att kompensera lite åtminstone.... Jag gick via Colldens och sen gick jag skidspåret. Första gången jag gör det på sommaren. Det var jättefint, det ska jag göra fler gånger.

På kvällssidan tog mannen och jag en mc-tur till Sollefteå och åt på Toledos. Först några tapas: Baconlindad chèvre och vitlöksstekta pigrimsmusslor och sen paella med fisk och skaldjur. En härlig avslutning på en härlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0