Vårväder

Det har varit plusgrader på morgonen två dagar i rad nu. Utan solsken. Igår när jag var ut på lunchen regnade det. Och det är inte ens april än! Lite konstigt är det. Undrar om det blir nåt skoterföre kvar till påsk?

För mig spelar det mindre roll, jag har ändå tänkt åka söderut i påsk. Längtar "hem" nu, det är nästan ett år sen jag var ner och då åkte jag utan barnen. Herman sa häromdagen att han ville åka till mormor och morfar och då bestämde jag mig. Jag vill också! På skärtorsdag tar jag barnen och åker söderut. Hm, det där kan ju misstolkas... :)





På tal om häxor: Imorgon ska jag till frissan. Ja riktigt SÅ illa är det väl inte men nog står det åt alla håll vissa dagar. Vi ska ta och bättra på färgen också. Spännande! Jag tog en tid mitt på dagen. Då kan jag uttnyttja lunchen och äta matdosa medans färgen verkar. Tyvärr missar jag våffellunchen på jobbet. Å andra sidan, som jag mådde senast jag åt våfflor så kanske det är lika bra......

Jag ska förmodligen in till stan och hämta nya matbordet imorgon också. Jo vi hittade ett till slut. Vit laminatskiva, kromade ben. Blir nog jättesnyggt i det nytapetserade köket. Just det! Det blev gjort igår så nu har vi ett vitt kök, jäklar anamma! Stolarna har vi inte bestämt än vilka vi vill ha men det hinns väl. Nu kan vi i alla fall ställa tillbaka verandamöblerna där dom hör hemma, blev lite sommarkänsla i köket när dom kom in, hehe....
 

Ja det händer mycket nu. På söndag sjunger jag med ReMix i kyrkan. Det är ett arrangemang som heter "Älskade ungar" där vi bidrar med musiken. Kom och lyssna, inträdet går till Pellestiftelsen. Och på måndag....nä, förresten. Jag tänker inte berätta om vad som händer på måndag - inte än. Jag har inte riktigt hunnit smälta det själv än. Men jag lovar att återkomma.

Jag är trött idag igen, trött med en huvudvärk på lur. Har varit det hela veckan. Hoppas det bara är sömnbrist eller att jag har mycket att tänka på just nu (tandagnisslan om natten, fy på mig). Sjuk har jag inte tid att bli. Skulle behöva massage känns det som, ryggen och nacken är stel. Jag missade förra månadens massage på jobbet. Jag kanske ska ringa till Diva och kolla om dom har nån tid ikväll. Vad vet man, jag kan ha tur, det har jag haft förut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0