Ikea, smycken, grillfest, sovmorgon och blomplantering

Helgen har varit skön. Ingen hets, ingen stress. Eller nåja....

Igår skulle vi på grillfest på kvällen och mitt på dagen fick mannen för sig att han skulle åka på Ikea och köpa bäddmadrass. Så då följde jag med. Det jag egentligen skulle gjort vara att fotografera B och B, fast det blev inställt, samt plantera blommorna jag köpte i fredags - men dom fick vänta. Väl i Sundsvall måste man ju passa på att göra andra saker också så tiden gick och vi blev lite sena så ok, lite stressigt blev det när vi kom hem.

Jag köpte lite fingrejer att ha på bröllopet och nostalgicafét. Ett diadem! Med rosett på! Verkligen otippat när det gäller mig, jag har alltid haft svårt för diadem. Dom krockar nämligen med glasögonskalmarna bakom öronen! Men jag gillade det här. Det såg inte alls ut som jag föreställt mig, jag tänkte mig nåt mer färgstarkt, grönt kanske, eftersom klänningen går i grönt men det var klätt i tyg i offwhite eller vad det heter. Nej just det, ni har inte fått se klänningen än! Nåväl, det är väl bäst ni får det då.

Jag köpte även örhängen, halsband och armband i gult. Provade idag tillsammans med klänningen och det blir kanonfint! Gröna platåsandaletter till. Och jag tror jag skippar boleron den här gången och har en sjal i kyrkan. Boleron döljer den fina båtringningen på klänningen - och den fina ringningen i ryggen!

Nu kan jag vara fin både på bröllopet och på Nostalgicafét, klänningen tillsammans med resten blir nämligen 60-tal all over! Håret får man väl försöka föna och forma, jag upptäckte häromdagen att inte nog med att jag har tid hos frissan veckan efter bröllopet, jag har tid DAGEN EFTER nostalgicafét..... Men jag får vara nyklippt och nyfärgad till semestern då, alltid något.

Idag hade vi sovmorgon, det blev lite sent igår. Men trevligt hade vi (ja annars hade vi väl gått hem tidigare förmodar jag...). Eftermiddagen har tillbringats ute med blomplantering och flytt av byggställning bland anant, det ska målas på andra gaveln nu. Farmor kom en sväng och sen kom B och B och E och T också så det blev riktigt folkigt där på verandan ett tag.

Känns i huvudet nu att man har tidigare kvällsvanor till vardags. Det är tid att lägga sig, dags för skola och jobb imorgon igen. Men nu är det sista skolveckan! Sen kommer dom ständiga konflikterna när föräldrarna vill lägga sig tidigt men barnen som haft sovmorgon vill se på tv, haha.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0