God lördagsmorgon på er!

Regnet skvalar ner därute. Tre plusgrader. Andra juli. Skoj.

Det blir nog en pyssla-inne-dag. I maklig takt. Jag var på jobbet igår efter att ha varit hemma två dagar. Kändes som en bra idé på morgonen. Några timmar senare kändes det inte alls som en bra idé. Ville bara gå och lägga mig igen. Men jag härdade ut, låg en stund i soffan på lunchen och fikat - fast utan att somna. Det gjorde jag däremot i soffan hemma på kvällen.....

Ingen idé att satsa stort på tvätten idag, torkar nog inte så bra ute. Men fixa färdigt i badrummet uppe kanske? Jag har inte stoppat in allt i skåp och lådor än. En del grejer ligger i sovrummet, en del är kvar på toan nere. Bra idé, då blir det snyggare i sovrummet också. Och på lilltoan.

Skulle ha varit iväg till återvinningen med plast, metall och glas. Lådorna på bron är nästan fulla och dom ska flyttas till verandan så det vore bra om dom blev tömda. Sen ska bänken tillbaka till bron, den står på verandan nu. Då blir det en bänk på varje sida på bron, precis som det ska va! Och återvinningen kan få bo på verandan istället för i entrén där folk går in (är inte DET feng shui så vet inte jag). Det ska dock inte bli nån skräpsamling på verandan, vi har ju helglasad verandadörr numera så man ser allt så ordning och reda ska det vara. Ja inte bara för att vi ser allt, det ska vara ordning och reda för att man mår bra av det också.

Man kanske ska passa på och baka idag när det ändå är innepysslardag. Köpte surdeg i burk på affären i veckan, det borde passa att testa en dag som denna. Degen ska jäsa i 2 timmar så det är ingen snabbmat men om man ändå inte ska nånstans, mer än möjligen på Hammarn, så gör det ju inget att man får vänta.

Jag är sugen på att sy. Antar att det kommer att bli varmt NÅN gång framöver (om inte annat så dit vi ska på semestern) och jag skulle vilja ha ett par "kortbyxor". Inte shorts alltså utan korta byxor. Vill inte kalla dom capribyxor för dom verkar alla sluta mitt på vaden och DET är väl inte ett dugg smickrande, där är ju vaden som tjockast! Och piratbyxor har jag provat och dom gör att mina lår ser ENROMA ut. Ja låren är inte små men man kan faktiskt klä sig så det ser bra ut ändå! Jag hade ett par svarta kortbyxor förut som jag fått av syrran, tror det var herrmodell faktiskt. Raka ben, dom gillade jag. Det krävs dock att jag går ner tio kg lite snabbt om jag ska ha dom i sommar. Om jag har dom kvar vill säga, det kan hända att jag gav dom till mannen....
Nån form av knickers skulle jag kunna tänka mig också. Byxorna ska alltså sitta slätt över mage och höfter och gå RAKT ner från bredaste stället på låren, inte smita åt. Dessutom gärna vara i nåt svalt material, bomull och linne kanske. Och mörka, dock helst inte svarta för svart är ingen sommarfärg tycker jag. Inte marinblå heller! Inga små krav kan tyckas - men någonstans borde det väl finnas ett par för mig? Äh jag får väl sy som sagt.....

Måla var längesen jag gjorde nu. Jag har skrivit det förr: Regndagar är bra målardagar. Fast det är kallt ute, alltså är det även kallt ute i snickarbon.....hm...

Tyckte mannen pratade igår om att bygga ställning på gaveln, huset ska målas i sommar. Bygga ställning ute i regn och kyla, mmm myysigt....Men det finns ju kläder efter väder så visst, det ska väl gå. Dock sover han sin skönhetssömn ännu så kanske jag ska dra igång det där brödbaket nu så får vi se vad som händer sen med dagen. Man skulle ju kunna göra tvärtom också och dra iväg till Sollefteå på cruising eller till Strömsund på marknad?

Nej, det här blev mycket skriva och ingen verkstad. Surdegsbröd vare! Häpp häpp!

Kommentarer
Postat av: Thea

Det är väl ändå bara juni än! ;-)

2012-06-02 @ 10:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0