Dumt då

ReMix tränade med tjejerna ikväll med och körde en ny låt där vi ska köra med "ooooo wap! Wap! - typ....hm, det såg rätt knäppt ut i skrift ser jag nu men hur som helst..... vi sopraner ligger ganska högt på den och det var knepigt att sjunga "oooo" så högt upp i registret. Plötsligt kom det liksom inget ljud och det kändes väldigt konstigt i halsen. Efter en stund insåg jag att det är ju då man INTE ska fortsätta. Det har Stina lärt oss. Känns det konstigt eller gör ont i halsen - sluta sjung! Så då gjorde jag det då. Men jag hade ju sjungit ett tag så där så jag hoppas verkligen inte stämbanden tog skada!

Känns fortfarande lite knepigt i halsen men å andra sidan är mannen jättehes och förkyld så det kan ju helt enkelt vara så att jag har en halsinfektion på gång. Hoppas inte det. Det är bara två dagar kvar, sen är det midsommarafton och bröllop! Fast jag ska inte sjunga då, det är på Nostalgicafét jag ska ge järnet. Får stoppa i mig vitlök och vila rösten så den är kry till nästa torsdag. Och gå och lägga mig istället för att sitta uppe och svamla. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0