Värme!

Äntligen! Det är riktig sommarvärme ute! Det är några moln ibland, det blåser rätt ordentligt mellan varven men det blåser LJUMMET! Härligt! Man suger åt sig varendaste liten kilojoule.
 
Rekordkort cruising igår. Vi tog volvon och åkte ner på byn. Åkte en vända och vinkade åt folk, parkerade bilen och stod och tittade på bilar i kanske 5 minuter. Sen åkte vi hem. Ja, mannen och jag hade tänkt gå ner själva en sväng och ta en öl eller två men det var ju ingen brådska så vi satte oss i soffan en stund. Kände efter ett tag att jag inte hade nån lust att gå ner. Snorig och trött och eländig. Nej det blev sängen istället.
 
Ingen målning blev det heller igår, snarare sova i soffan. Men jag förlåter mig själv, jag är ju sjuk, då får man vara lat. Man vilar och sen tar man nya tag. Men dom nya gardinerna satte jag upp. Jaa, det blev fint, som jag sa!
 
Hm, nu har det börjat blåsa ännu mer. Undrar vad det tänker sluta? Nej, vi hoppas på fortsatt finväder nu. Ska greja lite i trädgården, krikonträdet har flera döda grenar upptäckte jag så dom ska kapas bort. Jag har rabatter som behöver rensas. Men jag lovar att ta det lugnt och inte överanstränga mig! 

Kommentarer
Postat av: maggan

Det blev jättesnyggt!!!

2012-07-01 @ 15:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0