Trädgårdsdags

Igår köpte jag nåt jag velat haft i flera år - en PION! En ROSA (vad har det tagit åt mig i år?) Den andra växten är såpnejlika, en marktäckare jag ska sätta runt fötterna på krolliljan för att slippa en massa ogräs där. Den får lila blommor.
 
 
Detta inköp innebar att jag måste ta mig an rabatten med stenpartiet - för det är där jag tänkt sätta pionen. Jag har gruvat mig för det men tänk så bra det gick, trots förkylning. Mmm, jag vet, jag ska vila..... men det gick bra bara jag satte igång. Adrenalitet antar jag. Jaja, jag lovar att vila idag, efter jag har planterat. Glömde köpa plantjord igår så jag blev inte klar. Tuvan i bakgrunden är inte ogräs utan blåsvingel, den ska tillbaka bredvid stenpartiet.
 
 
Det HÄR är ogräset.....
 
 
Ska köpa Myrr eller nåt liknande också. Stenpartiet visade sig vara ett riktigt myrbo! Så klart, jag hällde ju dit sand när jag gjorde det, för att få bra dränering. Det gillade myrorna, uppenbarligen. Funderar på torv eller nåt också för att bygga upp rabatten i bortre kanten, där pionen ska vara. Gräsmattan lutar lite och det skulle se bra ut om man kunde få upp rabatten lite i den änden. Få se vad Granngården har att erbjuda.
 
För övrigt är det mest grönt i rabatterna. Allt verkar blomma sent. Tur jag har mina krukor och lådor!
 
 
 
Min nya favorit: Stjärnklocka. Måste skriva upp det till nästa sommar! Pelargonerna syns nästan inte bakom dom.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0