Host, host, snora, snörvla....

Bra början på semestern. Men bara man har tagit sig upp och varit igång ett tag så känns det bättre. Om man ser till att vila emellanåt vill säga och det ska man väl ändå göra när man har semester, va?
 
 
Finväder idag! Varm är det och solen har skinit nästan hela tiden. Det var ett tag mitt på dagen som det kom mörka  moln och en rejäl regnskur men det gick över. Hann precis bli klar med sorterandet borta på återvinningscentralen innan det började. Vilket flyt! Tyvärr glömde jag glödlampor och batterier hemma så det får väl bli en vända till nån dag. 
 
Barnen har jag lyckats få ut på cykeltur efter pannkakslunchen. Fanns jordgubbar kvar också och lite grädde unnade Herman och jag oss. Är inte det sommar så vet inte jag! Grabbarna har varit borta ett bra tag nu, det trodde jag inte om dom. Men bara man lyckas dra dom från datorn så KAN dom faktiskt hitta på annat som är skoj.
 
 
 
Jag då? Jag har suttit i solen och läst och nästan blivit överhettad. DET är man inte bordskämd med denna sommar! Igår blev jag faktiskt solbränd på armar, axlar och dekolletage efter att ha jobbat ute med att städa ihop det som skulle på återvinningen samt klippa ner krikonträdet. Inte mycket men man anar en annan färg där klänningen inte täckte. 
 
Kanske man skulle grilla ikväll? Kycklingspett och köttfärsspett, låter inte det smaskens? Och hemmagjord vitlökssås till - det kan kanske jaga bacillurerna på flykten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0