Men! Måste man tänka också?

Köpte ingen Karins lasagne på lunchen. Tur var väl det. Den är väl knappast laktosfri......

Nu måste jag ju tänka på precis allt jag köper om jag ska undvika laktos! Fast man får se det positiva också: Det blir enklare om jag skärper till mig och fixar egna matdosor. Och det är det ju bara fördelar med. Måste bara köpa lite mindre plastlådor, dom jag har är alldeles för stora för en kontorsråtta som jag.

Vad det blev för mat? Icas "Pasta med skinka och vitvinssås". Ja det är säkert grädde/mjölk i den men kanske inte lika mycket. Googlade på den men det enda jag hittade var en massa bannor för att det var så hög fettprocent i den. Usch då..... Tur jag stödde på med keso. Det var i och för sig tänkt för att höja proteinhalten. Skinkan fick jag nämligen leta efter, så liten mängd var det. En morot blev det också.

Jag har lite idéer omd vad man kan laga och frysa in så man alltid har matdosor i frysen. Men själva lagandet får nog vänta till helgen. Ska ju ut och gå om kvällarna! Och ikväll ska jag se på TV klockan åtta. Jag följer sällan serier men "the Voice" ska jag se. Och det är i morgon med, hur ska det gå? Nå, det finns ju TV4 play........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0