Lördagsmys

Får man ha det? Så klart man får. Vårt bestod av att äta middagen framför tv-n. Det var Snowroller upptäckte vi precis när vi skulle äta. Vi tog med oss maten in i sal´n. Vad vi åt? Fläskrullader fyllda med ädelost och aprikoser, sås, potatis och grönsaker. Mums! Efterrätt:  Kaffe och en chokladbit. Eller två eller tre......

Det blev förresten ingen lyxfrukost, däremot lyxfika nu ikväll. Scones!



Vad har jag gjort för att förtjäna detta matintag då? Tja, jag har i alla fall promenerat idag. Gick ner till Ica och sen hem igen, med full ryggsäck. Tog genaste vägen hem men den är också den brantaste. Pust och stånk säger jag bara! Det blev 40 minuter ner och 40 minuter hem. Det är en bra promenad.

Annars har jag väl inte gjort så mycket skojsigt idag. Dammsugit, tvättat kläder, lagat mat. Slagit in en present har jag också gjort. ;) Imorgon ska jag in till stan och hämta Haqvin, han har varit där sen i fredags. Och sen är det styrketräning på kvällen. Äntligen!

Nu känner jag hur jag sjunker djupare och djupare ner i kontorsstolen. Jag blev TRÖTT av fikat. Skulle ha avstått den sista brödbullen förmodligen. Jag tror jag gör kväll nu och återkommer imorgon med nya krafter. Om jag kliver upp tidigt kanske jag kan ta en morgonpromenad? Nej jag är inte alls promenadberoende.....

Kommentarer
Postat av: Annas paraply

Åh vad gott med scones! Det var länge sen jag åt... Kram anna

2012-01-21 @ 22:42:42
URL: http://annasparaply.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0