Gammal skåpmat

Städade ett skåp i köket idag, det där vi förvarar tejp, batterier, glödlampor, bakformar mm. Bakformar ja...... Det FINNS hemma kan jag säga. Där var aluminiumformar, både runda och rektangulära, där var bullformar, stora muffinsformar, små muffinsformar, småbrödsformar, mazarinformar, knäckformar, ischokladformar........... Känns som vi kanske skulle ha bakat lite framöver. Jag har förmodligen gått och planerat bakning på affärn och funderat om vi har formar hemma. "Äh, jag köper en förpackning för säkerhets skull!". Förutom dom jag köpte på Ikea för att dom var fina förstås. :) ---->

Tejp har vi också hemma. Och limstift. Ganska mycket faktiskt...... Det är bra att städa ibland. Eller inventera kanske det heter....

På översta hyllan stod en servis som vi inte använder. Den tänker jag packa ner och bära ut. Det var i grevens tid förresten, när jag städade hyllan under hittade jag en träplugg som ska sitta i ett hål och hålla upp den övre hyllan. Den hade tydligen ramlat ur. Vid en närmare inspektion kunde jag konstatera att den andra pluggen också var på väg ut! Det kunde ha blivit krasch bang bom där.....

Nu är det ordning och reda i skåpet med mina nya favoriter från Ikea: Skubb!



Eller nya och nya, vi har haft dom ett tag nu. Men jag älskar dom! Jag har såna i garderoben också. Funkar både på hyllor och i trådbackar! Senast organiserade jag mina sjalar i skubblådor. Jag har även skolådor i den serien och det finns annat också. (Blev lite gratisreklam men jag gillar dom verkligen.) Som ni kan se på bilden har vi även gott om grillspett. Dock är dom lite för små för korvgrillning ute vilket väl är det som är mest aktuellt just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0