Ny vecka, nya tag (nu igen)

Jaha, det var den helgen det.

Igår skrubbades det kök, jäklar anamma! Mannen skrubbade kökspannan och jag skrubbade elspisen (hm, låter fånigt men till skillnad från vedspisen/kökspannan alltså). Jag gjorde nåt som jag tänkt länge men inte kommit mig för: jag skruvade isär luckan och gjorde rent innanför glasen. Det är nämligen TRE glas i luckan. Tyvärr hade flaskan med ugnsrengöring gått och dött, det kom inget skum utan bara en liten pinkstråle när man tryckte så jag kunde inte göra ren insidan ordentligt. Ugnsrengöring är nu uppskrivet på inköpslistan, liksom Jif köksspray. Den tog slut igår....


Spisen står alltså på plats nu, liksom diskmaskinen och kylskåpet. Ja, kylskåpet fick jag också städa, jag skulle ändå plocka ur allt för att det skulle bli lättare att flytta. Skönt att ha allt på plats igen och kunna använda köket. Fast Haqvin ställde en väldigt bra fråga i lördags: varför lagar vi inte mat på vedspisen? Ja..... varför gör vi inte det?? Vi har alltså "glömt bort" att vi kan laga mat där, fastän vi eldar i kökspannan VARJE DAG.....

Hann med en promenad med barnen när vi var klara med skrubbandet. Men usch vad trögt det gick. Jag har varit seg i kroppen hela helgen. Promenerade från Hammarn i lördags med lite mat i ryggan i lördags, det gick också trögt. Blev inte trött på det där sköna sättet utan det var bara jobbigt. Misstänker att det är virus på gång, mannen snorar och hostar så jag kanske har nåt jag med som inte har brutit ut än. På grund av detta bokade jag av styrketräningen. Bättre vila och komma igen med nya tag.

Nya tag blir det även med maten. Nu när jag "fått tillbaka" köket så blir det lättare att hålla sig inom kostramarna. Imbillar jag mig i alla fall. Och om jag tror på det så kommer det att fungera, inte sant?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0