Dyng-fredag!

Igår var en kvalificerad skitdag.

Den började med att jag förstörde vinterkappan och täckkjolen genom att få fogskum på dom. Stod (står!) en flaska i hallen och tydligen lade jag stativfodralet på flaskan för när jag bytt bil nere på Hammarn och satt i M-K-s bil så upptäckte jag att det var kladd på fodralet. Och på kappan. Fogskum. Som inte går att ta bort annat än mekaniskt när det har härdat och ja, vi satt ju i bilen på väg till jobbet, så klart det hann härda. Skit!

Fick höra diverse konstiga saker av en person som tydligen tycker hon bestämmer när chefen är borta. Kritik fick jag, obefogad kritik. När dessutom en kollega hakade på och höll med, då tappade jag hakan. Fattade ingenting. Gjorde mig fruktansvärt sur och irriterad fast man inte borde ta åt sig (jag vet ju vad jag gör om dagarna!) men man är ju inte mer än människa. Ja, när katten är borta dansar råttorna på bordet. Blä!

Strax innan fikat insåg jag att äggen jag kokat på morgonen stod kvar på diskbänken hemma. Jäklar! Där hade jag dock tur eftersom jag hade ägg kvar i kylen på jobbet så jag kunde koka ett par på plats (men satte på fel platta så dagen ville sabotera för mig där med!).

Trött och eländig, stressad och irriterad. Dygndag!

Tur det var fredag. Tur det är lördag idag så man kan göra annat.

Kommentarer
Postat av: ewa

I efterhand så skulle du ju såklart bett MK att vända....

Och när jag läser om bussresan så blir jag tyvärr inte förvånad.

Kanske det är så att först och främst ledningen (i alla företag) måste veta vad livskunskap är ....

2012-03-01 @ 09:39:30
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: ewa

...man vet aldrig.Ang flyget.

2012-03-01 @ 09:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0