Gott slut! Och god början.

Utnämner härmed 2013 till Hälsans år. Eller varför inte "Kroppen och själens år"? Vet att jag skrev om viktnedgång vid förra nyåret också och det gick ju så bra till att börja med. Vad som hände sen vet jag inte. Men jag äter fortfarande blodtrycksmedicin och kolestrolet är strax över gränsen för nyttigt. NU GÅR DET VERKLIGEN INTE LÄNGRE!
 
Jag tänker gå ner i vikt. Jag tänker bli vältränad. Så det så!
 
Hur? Jo, så här:
 
- Äta enligt "handreglerna": En knytnäve kolhydrater, två knytnävar grönsaker/frukt, en handflata protein. Jag tänker även skriva upp allt jag äter och räkna points. Jag började idag! Och jag vet att det funkar. 
- Åka skidor och promenera. Det fixar jag. Lätt.
- Börja styrketäna igen (anpassat efter nacken). Härligt!
 
Nu ska jag dra på Lakritskläderna och dra ett eller kanske två varv i skidspåret. Få se hur isigt det är efter gårdagens regn. Ska ta det isigt (höhöhö), vill ju inte slå ihjäl mig innan det nya året har börjat. See ya!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0