God jul!

Sitter med en kopp kaffe och vörtbrödmackor, en med julskinka och senap och en med ost. Nu ÄR det jul. 
 
Blir en lång julafton för mig. Jag vaknade av alarmet på telefonen och trodde att klockan var nio men jösses, så trött jag var! Jag snoozade. Efter att ha snoozat ett par gånger upptäckte jag att klockan var sju..... Just det. Det är måndag. Sen var det förstås lögn att kunna somna om. Jag wordfeudade lite tills magen sa åt mig att nu går du upp och gör frukost! Ok. Jag gör väl det då. Blev lite klent med mat igår eftersom vi hade konserterna kl 15 och 18 men det ska vi väl kunna kompensera idag när det är julafton, tror ni inte!?
 
Skönt med lite tid att göra ingenting på. Bara morgonmysa med tända ljus. Sen kommer släkten och vi ska äta och ha trevligt så klart men man kan behöva stanna upp också emellanåt. Tror det var därför det kom så mycket folk till konserterna igår. Både i Fors och Ragunda var kyrkbänkarna fulla med folk. Vi var lite lur på om det skulle bli nån publik dagen före julafton men vi hade fel. Ibland är det skönt att ha fel!
 
Nu ska jag ta rätt på disken så att allt är redo när gästerna kommer och maten ska fram. God jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0