Dressing up

- Nu går vi direkt till Dressman istället för att gå i andra affärer först och inte hitta nåt och sen gå till Dressman och hitta det vi ska ha, sa Herman.
 
Vi hade varit på Ikea och ätit lunch och sen handlat lite där, bland annat hade grabbarna hittat nya kontorsstolar, och nu skulle vi köpa finkläder åt Herman. På tisdag ska han på Nobelmiddag med skolan och då kan man ju inte komma i jeans! Jag hade tänkt mig udda kavaj och byxor och en snygg skjorta istället för kostym för då kan han använda dom var för sig sen men det visade sig bli dyrare. Så nu har Herman en kostym. En lila skjorta till det - 
och en slips! Skor var vi också tvungna att köpa, gympdojjor till kostym, näää....
 
Billigt blev det inte men han blev nöjd och jag med och SNYGG blir han! Och han kan faktiskt använda dom olika delarna var för sig: Kavajen går att klä ner med jeans, bältet behövde han ändå, skjortan går absolut till jeans och byxorna kan han ha med bara skjorta om han ska vara lite lagom snygg men inte vill ha hela munderingen. Investering får jag se det som. Han växer förhoppningsvis inte så fort längre så han lär kunna ha kostymen på skolavslutningen om han vill - när han gå ut nian.....huga.... Vilken stor son jag har.
 
Jag investerade åt mig själv också. I två nya bh-ar. Behövde EN ny men som vanligt kunde jag inte välja. Och som vanligt dög inte dom billigaste. Dom satt ju inte skönt! Nej, hellre köper jag en dyrare som sitter bra, jag ska ju använda den varje dag. Eller, ja, två dyrare då.....Vuxenpoäng på det, va? Ett par leggings blev det också men där var jag snål och köpte billiga på HM. Jag provade dom inte ens.
 
Under tiden Herman och jag spräckte budgeten på Birsta City hann dom andra två grabbarna i familjen åka på Bauhaus och Siba och ja, jag vet inte allt..... Vi var i alla fall nöjda allihopa när vi satte oss i bilen och for hem med ett kort stopp vid McDonalds för några ostburgare och varsin kaffe åt dom vuxna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0