Sensommar är inte höst

Solen skiner! Jo, det är sant! Igår var det stekande hett på lunchen, man kände till och med behov av solhatt och solbrillor när man satt på uteplatsen på jobbet. På eftermiddagen hade det blivit mulet igen fast termometern visade 20 grader (den kanske hade fastnat?). Nu lovar dom fint mitt på dagen igen. Whoho! Augusti kan man lita på.
 
Helgen var också bra. Satt ute på verandan och fikade och åt FLERA GÅNGER under helgen. Det ni!
 
Jag tog en prommis ner på byn och handlade lite på lördagen, jag har plockat och tvättat och donat. Och jag har sytt, fan trot. Jag har börjat på en julängel. Jag har länge tänkt att jag "måste" sy julänglar, det borde väl gå att sälja, va? Fast mina änglar är inte vanliga änglar och hur ska MINA julänglar se ut då? Nu började jag med att plocka fram tyger och band som matchade och så utgick jag från det. Vi får se vad det blir i slutändan. Det kanske bara blir bajs eller så blir det riktigt najs.
 
När jag började rota efter tyger i lådorna fick jag rensningsångest. Usch, vad mycket "bra-å-ha"-tyger jag har samlat på mig. Jag måste nog städa här.... Det ÄR rörigt. Gäststugan är gjort för att vara gäststuga, typ compact living, inte syrum med hundra tusen tyger, knappar, garnnystan, mönstertidningar och dessutom alla mina tavlor som jag inte har plats för nån annan stans. Mitt i sömmandet kom Mannen och ber om hjälp med att sätta in en dörr i snickarboden. Han har gjort en mellanvägg. När vi är klar säger han: "Jag tänkte du kunde ha hobbyrum här". Va? Måla menar du? "Ja, måla och så symaskinen och det." Wow! Ska jag få ett RIKTIGT rum? Med VÄGGAR där jag kan ha HYLLOR?? "Ja du får naturligtvis måla och tapetsera eller vad du nu vill ha. Och golv måste läggas in."  Ja, ja, ja! Det går bra.
 
Tänk. Ett eget rum! En ATELJE. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättebra, att ordna ett verkligt arbetsrum från början.

2012-08-14 @ 16:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0