Men nu ÄR det vår!

Snön är nästan helt borta, bara dom stora högarna kvar. Idag var det RIKTIGT varmt i solen. Fick till och med ut barnen att kratta gräsmattan. Hur? Jag sa att vi kan inte ställa fram studsmattan förrän det är krattat. :) (Nej dom krattade så klart inte hela men en del i alla fall.)

Jag har burit ut skoteroveraller, skridskor, pjäxor och powerstövlar. Och vet ni vad? Mannen och jag har ÅKT MOTORCYKEL! Nå vi åkte bara till Kälarne. Hade med oss kaffe och satt där vid den isbelagda sjön och gonade oss i solen en stund. Sen åkte vi hem igen. Kort sväng. Vi orsakade i alla fall glada miner hos folk vi passerade och det är ju inte illa. Och så fick vi prova nya cykeln. Den blev inköpt så sent i höstas så jag hann aldrig åka. Det är en Guldvinge.....fniss. Jag frågade mannen om han blivit gammal. "Men!" svarade han "Du brukar ju klaga på att du får ont av att sitta bakpå, den där cykeln kanske är bra för dig!" Hahaha! Ja ja, man satt inte alls illa därbak. Däremot tyckte jag det var besvärligt att kliva på och av med väskor och topbox och ryggstöd mellan förare och passagerare. Som att ständigt ha fullpackad cykel. Hur gör panshisarna? Stretchar? Och ha ett ryggstöd mellan benen, det var jag inte riktigt förtjust i. Men det var ju första turen. Lite för tidigt att sätta slutbetyg.



Igår fyllde B år så vi var dit och grattade och åt tårta. Jag gick dit och jag gick hem. Duktiga jag! Blev 2x40 minuter. Idag har jag dock inte promenerat fast jag hade tänkt det. Det blev mest promenader mellan huset och uthuset. Ja jag har i alla fall inte suttit i soffan hela dagen (om man inte räknar turen med Wingen förstås.)

Jag hann baka idag också. Matildas grahamsbröd. Jag vet inte om det är Matilda som är upphovsman till receptet men det var hon som hade bakat när vi var hos syrran så jag har döpt brödet efter henne. Barnen gillade det så det gäller att passa på! Lagom grovt utan att bli sågspån och lagom med linfrö och solrosfrön. Och så luktar det ju så fördömt gott av hembakat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0