Impulsköp

Men vilket tråkväder! Tre plusgrader och regn.

Gick en lunchpromenad till ICA, litade inte riktigt på köttfärssåsen jag hade i matdosa, det är några dagar sen jag tog den ur frysen. Det blev en sallad istället (inte så ovanligt): En salladsblandning, tomater, grillad fläskkarré, jordnötter och en klick creme fraish med fetaost och soltorkade tomater. Fast som vanligt när jag är hungrig handlade jag för mycket, köpte småfrallor också och en påse godis. Jag som inte trodde jag var hungrig, jag var visst det utan att veta om det....dumma snuva. :(

Att handla och sen skära sallad tar tid så sen fick jag slänga i mig maten. Men jag hann känna att det var gott, lovar. Frallan fick jag äta vid skrivbordet sen. Nu sitter jag här jättemätt och undrar varför jag köpte godis. Dels för att jag (helst) inte ska äta godis men också för att jag brukar bli ordentligt mätt på sallad och då behövs inget godis. Det visste jag ju. Men det var visst lite synd om mig: regn, pms, snuva, trött.

Nåja. Godiset ligger ju bra där det ligger också. Blir ju inte gammalt SÅ fort. Och rätt som det är blir det lördag igen, då FÅR man ju äta godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0