In i dimman

Men vilket vitt väder. Dimman låg kvar till långt fram på förmiddagen. Och jag fick skrapa rutan på bilen imorse! Det var inte imma - det var frost! Hurrr!

Försöker bestämma mig för om jag ska följa med på Ruskträffen till helgen. Beslutsångest! Jag skulle vilja åka, det var jättelängsen jag var där och det är 30-årsjubileum. Det vore kul att träffa mina gamla klubbkamrater i Tuna Touring. Men det är 50 mil. Och yr.no lovar just nu som mest 10 plusgrader och kanske regn. Åka motorcykel 50 mil i höst och kyla. Tänk om det fryser på! Och för vad gör jag denna långa, kalla resa? För att dricka öl ute i buskarna och sova i tält.......??? Hm. Jag måste faktiskt fundera på om det är värt det. Dricka öl ute i buskarna har jag inget emot men min kropp brukar protestera både mot mc-åkning i kyla och tältsovning. Måste ha nåt verkligt bra i utbyte om det ska vara värt att få ont. Och så ska man ju hem också.........



Jag minns när jag var med i klubben och stod och serverade i köket. DET var skoj! Speciellt frukosten när alla deltagare var trötta och bakfulla och skulle ha grötfrukost, hehehe! Då var man extra hurtig och glad bara för att det var så kul att retas lite. Havregrynsgröt, ägg, två mackor och mjölk, det var grötfrukost det. Kollade programmet nu och där står det "frukostbuffé" så det är visst ändrat. Men chili con carne till lunch och ärtsoppa till kvällen finns kvar. Och tårta och diabildsvisning på fredagen. Mmm, tårttillverkningen var jag också inblandad i ett par gånger - OCH chilikokningen. Tror jag har receptet på chili kvar till och med. Men ICA Hammarn för inte så stora burkar med bönor. :)



Ja det var tider det. Roligt hade vi. Och så klart det kan bli kul om jag åker nu fast inte på samma sätt. Men som sagt, jag måste fundera på saken........

Kommentarer
Postat av: monica

Långt men kul, ta tåget ner Låna en hoj och åk ut ditt =)) och tältsovning,hm det överlever du med en extra öl inanför västen..

Hade jag vare frisk och piggare så har jag lätt följt med, saknar alla hoj träffar..

Kramar monica..

2011-10-03 @ 17:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0