Helgbestyr

En kopp kaffe och skriva lite innan nästa evenemang tar vid. Som är att åka och handla. Igen. Kom på att jag ska koka klimpsoppa på en påse kokkött jag hittade i frysen och så steka pannkakor. Fast då måste man ha ägg och dom var nästan slut. I detta hus! Otroligt. Nå det är bara att åka och köpa då. Får nog fylla på med lite morötter och purjo också för säkerhets skull.

Igår for jag på återvinningen med all plast och glas mm och pantade flaskor och burkar. Det var överfullt och hade så varit i ett par veckor men det har liksom inte blivit av fast jag sett det varje dag (ja vi är väl för tusan två vuxna i hushållet, det är väl inte bara jag som har ögon i skallen??) Tog och sopade bron också medans jag ändå var i städartagen. Nu är det bara lite elprylar kvar, gamla proppskåpet bland annat men det det tänker jag lämna till mannen att ta rätt på, så det så.

Städade inne också, både dammsög och skurade! Jösses vad Hilda var duktig där! Har dock inte plockat ur bokhyllorna än och inte möblerat om. Vi har å andra sidan inte köpt hyllan än heller så det kan väl vänta......

Låter som jag bara städat och fejat och gjort en massa nytta men nej då, jag har gjort annat med. Tog en promenad igår i kylan, har stickat hälen på en raggsock (jaja, det skulle kunna räknas som nytta, jag vet, men för mig är det avkoppling) och idag tänker jag MÅLA. Kom på att jag snart måste ta in färgerna från snickarboden, ska det vara sånt här väder är det snart minusgrader där inne. Och jag måste välja ut vilka tavlor jag ska ha med på utställningen, å du milde tid.......

Sen är det träning ikväll också, inte att förglömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0