Hej, det är jag som är Lego

Jag tänkte det var min tur att skriva lite nu.

Jag bor också här i Pålgård. Jagar möss och sork och håller andra hankatter borta från gården. Fast Dahlia får komma och hälsa på, henne gillar jag.



Hundar är jag inte heller överens med, dom får man hålla koll på. Dom vet inte att det är min gård och att jag bestämmer här. Visste dom det skulle dom visa mer respekt tror jag.



Jag gillar att vara ute och spana efter sork. Hördes det nåt där inne i gräset?



Annars tycker jag bra om att ligga och sova också, helst i lill-husses säng. När man har ett så ansvarsfyllt uppdrag som jag så måste man se till att få den vila som krävs.



Skriver mer en annan gång. Lill-husse har lagt sig, måste gå och lägga mig i hans knäveck nu. Nattinatt, kissekatt!


Kommentarer
Postat av: Johanna H

Gullegris!

2011-10-13 @ 21:52:03
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Ann

Hälsningar från kollegan Alfonz som också härstammar från Pålgård. Han håller med både vad det gäller jobb och hundar. Gillar inte alls dom sistnämnda.

2011-10-14 @ 06:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0