♫ Åh vilken underbar mooorgon.........♫

Vaknade halv 5 och kunde inte somna om. Låg vaken minst en timme, funderade till och med på att kliva upp, så illa var det. Morgonpromenad kanske? Fast jag hade ingen riktigt lust till nåt sånt. Jag somnade till slut och vaknade 07:15 - den tiden vi åker från Hammarn. Aaaargh! Det var bara att inse att jag inte skulle hinna, jag fick ta egen bil idag. Och jag skulle hinna göra matsäck åt Haqvin för dom ska på Jamtli idag så jag bestämde mig för att det var lika bra att skjutsa barnen till skolan istället för att stressa för att dom skulle hinna med bussen. Dom måste ju hinna äta frukost också. Tur att jag bestämde mig för det, katten hade nämligen kräkts upp hårbollar i Hermans rum. Uäck! Fick jag ta rätt på det också....

Dom ska äta lunch på Jamtli (spagetti och köttfärssås, perfekt!) men matsäck går alltid ner. Dom ska ju vara ute hela dagen! Oboy, en macka och en clementin. Oboyen slog jag upp i min termosmugg. Fiffigt om jag får säga det själv. Den håller värmen väldigt bra, jag minns första gången jag använde den. Jag skulle till stan och slog i kaffe och lät locket sitta på. Det var inte drickbart förrän jag var framme....... Numer har jag lärt mig att ta av locket när jag sätter mig i bilen, då hinner det svalna lagom så man kan dricka efter en halvtimme eller så. Med en sån effektiv mugg ska väl oboyen vara drickbar när det är dags för fika. Hoppas den är tät också...

Det är kalasväder ute, en riktigt fin höstdag. Jag vill också vara ute hela dagen och fika oboy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0