Tänder ljus

Har en skänk i köket som jag försöker ha lite fint på. Det är mitt årstidsaltare.

Jag tänkte att eftersom man ställer pepparkakshuset och ljuslyktor där till julen och påskris och kycklingar där till påsk så varför inte ha det fint där alla tider på året? Eftersom vi brukar ha en julbonad på väggen ovanför så skulle man kunna ha andra bilder där också och byta bild efter årstid. Den idén befinner sig dock på tankestadiet fortfarande.

Men jag har ljus. Igår köpte jag nya. Lila blev det, det kändes som en höstfärg på nåt sätt. Plockade bort lite grejer som nån hade ställt på ena kanten, dammade av, bytte duk. Det blev en vit duk med grått mönster, inte vad jag hade tänkt från början för den duken hittade jag inte - men det blev fint med vitt också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0