Lördagsstök

Köpte inget lördagsgodis åt mig själv, jag köpte Ben&Jerrys istället. Vet inte om det är nyttigare direkt men gott är det. :) Och liiiite nyttigare kanske, det är väl mjölk i glassen? Grädde kanske till och med? Och socker så klart.......

Nå, middagen kommer att bestå av stekt entrecote av älg, bearnaissås och en god sallad. Inget bröd, inga pärer, i alla fall inte för dom vuxna. Men ett glas rött vin har jag tänkt mig. Och lunchen var också fattig på kolhydrater. Men inte fikat då....

Slog på värmen ute i gäststugan förut. Jag tänkte sätta mig och laga ett par plagg och sen har jag funderingar på en klänning. Har ett tunt tyg med stora rosor på gles botten. Kanske att det skulle funka till omlottsklänningen?

Åh, jag skulle vilja ha fler av omlottsklänningarna jag köpte på Bubbleroom... Köpte ju en blå om ni minns och en med leopardmönster (den har ni inte sett här än) men det finns fler färger: Roströd, svart, svart-och-vitmönstrad.

Mitt absolutaste favorithöst/vinterplagg är en mjuk klänning och stickade strumbyxor eller leggings till. Hemma som på jobbet. En kofta över om det är kallt, en snygg sjal till, ja, det går att variera hur mycket man vill. Konstigt, förut gillade jag inte klänning. Jag tyckte det var tråkigt att man var nästan färdigklädd med bara ett plagg. Nu gillar jag klänning - av samma orsak! Är det ett ålderstecken? Det är väl tanten igen kanske. Men jag tycker jag klär mig snyggare nu än när jag var yngre. Mer efter min figur.

Nu ska den här tanten gå ut och känna om det blivit nån värme i stugan så hon kan sy lite mer tantkläder. Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0