Kampen för att bli en "riktig bloggare", del 2: Shopping och redovisning av densamma.

Jag drog till Solle, alldeles allena. Barnen fick inte följa med. Dom blev jätteledsna....nääää.... :)

Mitt mål var ett par svarta vinterkängor i skinn. Min förhoppning var inte stor. När jag vet vad jag vill ha, då brukar det inte finnas. Det är slut. Eller inte modernt längre.

Hade bara hunnit parkera och gått ner i gallerian och satt kurs på skoaffären så ringer telefon. M-K:"Vad målmedveten du såg ut!" Hon stod inne på KappAhl och hade sett mig ånga förbi. Ja så klart jag såg målmedveten ut, det var jag ju, jag skulle kolla skor! :) Var ju tvungen att kolla vad hon hittat. En mörkblå långärmad topp, en sån där som är perfekt att ha under kortärmade tunikor nu på vintern. OCH under omlottsklänningar! Hon fick visa mig var dom hängde. Hittade en tegelröd och en vinröd. Provade. Kunde inte bestämma mig för vilken. Jag köpte båda.



Inga kängor på Eurosko. Jag gick in på Apoteket och köpte en duschkräm jag suktat efter ända sen jag köpte body lotionen. Hoppas den är lika bra! Det lär nog lukta lika gott i alla fall.



Rände en vända längs med gågatan, fikade och hämtade nya krafter på Café Petter, handlade lite pizza- och kakingredienser på Ica (och lördagsgodis åt barnen). Hm, det finns inga fler skoaffärer inne i själva Sollefteå insåg jag. Varför trodde jag det? Men ute vid Kläddax finns det.

Och det fanns det! Det fanns ett par svarta vinterkängor åt mig! Att jag aldrig lär mig att åka dit FÖRST! Då hade jag kanske inte ens åkt in till centrum. Där hade centrumhandeln tur. Inte nog med det, det fanns en klänning åt mig där också. En riktig "tantklänning"! Den "behövde" jag helt plötsligt. Eller inte så plötsligt egentligen, jag hittade den gråmelerade varianten först på en skyltdocka och blev kär. Sen när jag hittade hängaren med klänningar upptäckte jag att det fanns brunmelerad och svart också. Jag tog en av varje färg och gick och provade. Brun vann! Nu kanske du tycker det är en tråkig färg men nä, det tycker inte jag.



Här ser man bättre hur tyget ser ut. Herman tänkte på en matta sa han, hehe. Lägg märke till den fina ringningen och den lilla puffärmen. Sött! Och just det, blomman köpte jag också på KappAhl. Orange topp, orange duschkräm, orange blomma. Det var visst en orange dag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0