Jooodå...

Det blev städat och snyggt i fönstren. Jag hittade lådan med adventsljusstakar utan problem. Jag hade varit så fiffig att jag skrivit "adventsljusstakar" på lådan. Jag är grymt imponerad av mig själv (jag har inget som helst minne av att jag gjorde det).

Vi bar ut sista Billy-hyllan på verandan och nu står spegelbyrån i köket där jag hade tänkt. Det blev väl sådär men det får duga, jag har ingen annan lösning just nu. Ny vaxduk på bordet - eller nygammal, det är förra julens som jag så nogrannt rullat ihop och sparat. Brukar byta strax innan jul egentligen men den som låg framme var trasig på flera ställen. Inte snyggt. Det blev tjuvstart på julen istället.

Nån som vill ha tre stycken Billy-bokhyllor?

Efter en snabbsväng på julskyltningen så blev det risgrynsgröt till middag, med kokta ägg, bröd, salami och JULMUST! Mer tjuvstart..... Nå, jag kanske måste ge upp principen om att inte starta julen för tidigt, i alla fall när det gäller vissa saker. Uppleva istället. Njuta.

Glögg köpte jag också igår men middagen blev så sen så det hanns inte med. Den får vi ta en annan kväll. Nej, jag hann inte baka saffransbröd eller göra pepparkakshus heller men jösses, det är inte ens december än!

På fredag sjunger ReMix på Jamtli förresten. Be there.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aj då, och bara 3 st hängde kvar sen.

Men så härlig den är!

2011-11-28 @ 14:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0