Harmoni

Nej nån riktigt lååång promenad blev det inte igår. Jag hade siktat in mig på toppen av Snödberget men stannade redan vid grillplatsen på Ecke-hygget och där satt jag mig och åt en korvmacka och ett äpple och drack kaffe latte. Och det var SÅ SKÖNT. Jag satt där en lång stund och mådde så BRA! Mediterade kanske man kan säga? Satt där bland småtallarna och kände mig harmonisk. Lugn. Nöjd. Lycklig.

Solen sken. En entita kom och satte sig i en tall framför mig och pep lite på mig (eller det kanske var en talltita eftersom den satt i en tall?). Tyvärr hade jag inget att bjuda på, jag hade redan ätit upp mitt fika.


Packade ihop mina grejer och gick faktiskt en bit till upp på berget innan jag vände och gick hem.

Sen for vi på Brödbiten och fikade. Det blev ett mindre fiasko. Fanns ingen kladdkaka, krämbullarna var slut, smörkrämen var konstig, det var för mycket grädde i tårtan. Men det gjorde inte så mycket, jag hade fortfarande lugnet kvar inombords.

Efter middagen var jag och tränade. Det gick väl så där. Orkade inte lika mycket som jag brukar. Men det gjorde inte heller så mycket. Jo förresten, en benövning som jag inte brukar klar hela, den fixade jag! Jag var trött och nöjd i hela kroppen när jag kom hem. Gissar på träningsvärk i eftermiddag.

Att jag var ledig igår och dessutom tränade på kvällen gör att jag tycker det är måndag idag. Fast det är torsdag och fredag redan imorgon. Jösses vilken kort vecka jag kommer att få!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0