Dimma dimma dimma

Var till stan en sväng i eftermiddag, Herman och jag. Han var och kollade upp bettet hos tandregleringen. Blir åtgärd där så småningom. Sen gick vi på stan och gjorde lite småärenden och kollade efter huvjacka åt honom. Mr Kräsen hittade ingen på KappAhl eller HM och ingen på Carlings fast hans mor tyckte det fanns jättemånga fina där. Missförstå mig inte, jag är också kräsen. Klart han måste få bestämma vad han ska ha på sig! Fast jag blev lättad några gånger när han ratade den visade jackan och jag sen såg prislappen......hehe. Nja, klart han ska ha kläder som han är nöjd med men jag är inte gjord av pengar. Nåväl, han hittade en till slut, på Stadium. Märkligt att denne man som inte gillar den sportiga looken nästan alltid lyckas hitta huvtröjor där. Fast den är inte sportig, den är olivgrön och rutig. Han som inte gillar grönt. För det mesta. Fast man vet inte förrän man provat den på. Mmm, han börjar lära sig!

Sen blev det Max till middag. Det blir man törstig av. Jag är inne på min andra kopp te nu. Och trött är jag. Man blir trött av att köra bil långt i dimma. Dessutom fick vi en bil framför oss strax innan Stadsberget, en bil som körde 70. Javisst måste man få köra försiktigt i dimma och mörker men man måste kanske inte sakta ner till 50 när det blir 70....? Det är ju liksom fortfarande sikt för att köra 70 även om hastighetsbegränsningen är lägre eller har jag fel? Dessutom körde bilen med hjulen på fel sida mittlinjen för det mesta så jag vågade inte köra om i dimma och mörker. Det blev till att ligga bakom.....

Nå vi kom hem till slut, helskinnade. Det är väl huvudsaken. Nu är det dags att göra kväll, ny arbetsdag imorgon. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0