Baka baka liten kaka...eller?

Hade tänkt tjuvstarta julkaksbakningen redan ikväll, jag kände mig liksom lite inspirerad när jag kom hem och jag hade köpt smör och socker och allt möjligt som man kan tänkas ha i småkakor (utom likörpraliner för det fanns det inga). Fast nu när jag börjar leta recept på chocolate chips cookies så inser jag att jag har glömt köpa farinsocker........ Och för övrigt hamnade jag in nån slags koma nyss, strax efter att jag avslutat redigeringen av fredagsfotot. Fredagskoma kanske? Jag har ingen lust att baka ikväll. Tror jag. Fast man skulle ju kunna göra en mördeg och göra rullar som får stå kallt till imorgon. Kanske.

Mycket kanske och tror blev det. Jag kan inte bestämma mig för vilka kakor jag ska baka. Jag kan heller inte bestämma mig för om jag ska åka till Sollefteå imorgon. När jag inte kan fatta beslut i så enkla frågor så brukar det betyda att det är antingen dags att äta eller att sova. Jag skulle helst vilja duscha och gå och lägga mig. Kvart i tio på en fredag........Undrar bara om barnen vill det också?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0